Nesta edición pretende amosar a importancia de ter acceso a auga limpa
para a supervivencia infantil, a vulnerabilidade que provoca a falta
deste recurso e que podemos aportar para atallar as consecuencias desta
situación.
Ter acceso á auga é un Dereito Humano fundamental que millóns de persoas
non teñen garantido, unha crúa realidade sobre a que traballaremos, no
IES AS BARXAS, co alumnado de 1º ESO, dentro da materia de Educación
Financeira, facendo fincapé en valores como a solidariedade, a
cooperación, o respecto e a responsabilidade
Proposta didáctica: Fomento da lectura + educación en valores
Propoñemos dar a coñecer o poema "Camiñante non hai camiño", de Antonio
Machado para reflexionar sobre as pegadas que deixan as cousas, os
sentimentos e as accións humanas e finalizar coa creación de poesías e
marcapáxinas que reflictan emocións humanas polo dereito ao acceso a
auga por parte de todas as persoas.
A solidariedade faise realidade cando nos mobilizamos, así que daremos os 3 pasos da solidariedade:
COÑECER-COMUNICAR-ACTUAR
COÑECER
1.- Comenzamos aprendendo/debatendo que a auga é esencial para a vida,
pero para millóns de persoas ter acceso a auga potable resulta un reto
cada día máis difícil. Preto de 5 millóns de nenos e nenas están en
risco de fame negra como consecuencia dunha das peores crises
alimentarias en Etiopía provocada por unha seca que se produciu nas
rexións que xeralmente son máis verdes e produtivas.
Para miles de nenos e nenas en países como Etiopía, Níxer, Burkina Faso a
falta de acceso a auga potable e limpa ten graves consecuencias para a
súa vida e para o seu futuro en saúde, alimentación e educación, por iso
os grandes avances logrados na seguridade alimentaria, educación e
saúde ao longo dos anos que a ONG Save the Children leva traballando
neste país, están en perigo.
2.- Traballamos a empatía cos que non teñen acceso á auga.
Poñerémonos en situación, debatendo como se nos complica a vida cando se
produce un corte de auga e ao abrir a billa non temos toda a auga que
necesitamos para beber, cociñar, asearnos, ir ao baño ou simplemente
refrescarnos.
A maioría traemos ao instituto botellas de auga mineral de 0,5 l, que
nos bebemos nun par de grolos. Pois esa é a cantidade de auga dispoñible
para moitos nenos e nenas en países como Etiopía, pero non auga limpa,
senón auga obtida de charcas, afloramientos de acuíferos, pozos e
arroios que leva en suspensión gran cantidade de elementos.
Colleremos un vaso de auga da billa e botarémoslle terra e broza, para
ver realmente como é a auga do que dispoñen moitos nenos e nenas en
Etiopía. A continuación veremos como potabilizarla: coarémola cun
pano para quitar a area en suspensión e a continuación
incorporarémoslle unha pastilla potabilizadora e, en 20 minutos a auga
estará en condicións de ser utilizada.
Compramos un paquete de 50 pastillas potabilizadoras por 4 euros, polo
que calculamos que o custo de potabilizar un litro de auga é de 8
céntimos pero se o compramos por xunto, potabilizar un litro de auga
sairíanos a 2 céntimos. É dicir, con cada euro podemos potabilizar 50
litros de auga.
COMUNICAR
A través da elaboración dos nosos marcapáginas solidarios, que os alumnos están convertendo en obxectos únicos.
Ademais estamos a preparar uns murais nos que cada neno e nena deixa a
súa pegada xunto coa súa frase inspiradora reclamando o dereito á auga. A
próxima semana expoñerémolos no hall do centro.
ACTUAR
Nos próximos días actuaremos como unha ONG sensibilizando á nosa
contorna e recadando fondos (entre 0,50€ e 1€ por marcapáxinas) para
que, xunto a Save the Children, sigan desenvolvéndose programas que
aseguren que todos os nenos e nenas teñan esperanzas e oportunidades.
Unha vez terminada a actividade do Día do Libro Solidario, faremos a
conversión do diñeiro recadado en litros de auga potable conseguidos
para asegurar a supervivencia dos nenos e nenas en países como Etiopía.
Este exercicio axudará a entender dunha maneira concreta en que se
traduce o seu esforzo e o seu entusiasmo, e como a procura de
patrocinadores ou lectores solidarios multiplica a súa capacidade para
reunir fondos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario